Biogrāfija
Piano Voice Beat aprakstu jāsāk ar Piano Beat Duo vēsturi, uz kuras pamata tā tika izveidota.
Piano Beat Duo radās 2009. gadā Rīgā, Latvijā, kā klasisko pianistu Gļeba Beļajeva un Pāvela Račika eksperimentāls radošs duets. Tajā laikā abi studēja Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas Akadēmijā. Sākumā viņi mēģināja spēlēt kopā dažādos stilos - džezs, blūzs, folks, latino, minimālisms un pat dodekafonija. Par pamatinstrumentiem kalpoja klavieres un dažādas perkusijas. No 2010. līdz 2011. gadam duets bieži uzstājās dažādos Vecrīgas bāros, piedaloties daudzās džem-sesijās kā arī spēlējot divatā. Šajā laikā par ritmu pamatinstumentu tika izvēlēts kahons. Improvizējot kopā, grupa uzkrāja nepieciešamo materiālu oriģinālkompozīciju radīšanai. Gļebs sacerēja mūziku, Pāvels pieskaņoja ritmus, skaņdarbs tika apspriests un ierakstīts. Tādā veidā Piano Beat Duo izveidoja savu neatkārtojumu klavieru un kahona skanējumu. Oriģināls dueta nosaukums vienlaicīgi ietver gan instrumentu gan sastāva raksturojumu.
Laikā no 2011. līdz 2013. gadam duets koncertēja Rīgā – avangarda mākslas centrā “Totaldobže”, vairākkārt – bārā “Chomsky”, kā arī veidoja programmu ar mākslinieku apvienības “Orbīta” dzejnieku Semjonu Haninu.
Paralēli duets nodarbojās ar video performanču radīšanu, filmējot video skices un saliekot tos kopā ar mūziku. Interesantākie ir psihodēliskais video "The Room", humoristisks "Komunāldzīvoklis" un īsfilma "Psycho" 20. gs. sākuma trillera stilā. Filmēšanas pieredze palīdzēja grupai bagātināt fantāziju un uzkrāt idejas priekš pašu mūzikas video.
Dueta rašanās motivēta ar to, ka katram no dalībniekiem bija kas sakāms ārpus klasiskās mūzikas robežām, ar kuru viņi nodarbojās. Viss sākās ar fantāziju un ideju daudzveidību - iespaidiem no mūzikas, filmām, grāmatām, ainām no dzīves, cilvēku raksturiem utt. Abi nolēma to visu apvienot un izteikt mūzikā. Grupas muzikālais stils ir vidusceļš starp klasisko, džeza un estrādes mūziku. Tas ir pietiekami mūsdienīgs, lai meklētu iespaidus pilsētas dzīves ritmos, elektroniskajā deju mūzikā, dažādos metāla stilos un industriālajos trokšņos, tajā pašā laikā apvienojot to ar džeza, klasikas ietekmi un tautas mūzikas citātiem. Grupas filozofija ir uzkrāto akadēmisko zināšanu apvienošana ar mūsdienu tēliem. Abi uzskata, ka ir jārunā mūsdienu auditorijai saprotamā valodā, tajā pašā laikā nezaudējot interesi nopietniem klausītājiem.
2013. gadā abi mūziķi nolēma bagātināt sastāvu. Uz mēģinājumu tika uzaicināta dziedātāja Madara Ivane. Vokāla parādīšanās grupā deva impulsu attīstībai jaunā virzienā. Tā palīdzēja bagātināt izteiksmes līdzekļus, ka arī koncentrēt klausītāju uzmanību uz dziedātāja kā grupas centrāla tēla. Lai saglabātu grupas nosaukuma atpazīstamību, vienlaikus norādot uz jaunā dalībnieka parādīšanos, nosaukums tika nedaudz izmainīts uz Piano Voice Beat. Grupas muzikālajā stilā uzsvars tika likts tieši uz folkmūziku. Galvenā ideja ir veidot oriģinālkompozīcijas ar tautasdziesmu vārdiem, tadējādi tautasmūzikai skanot mūsdienīgi. Apdarēm tiek izmantotas gan klasiskas, gan mūsdienīgas tehnikas, lai izvairītos no stereotipiem un saglabātu līdzsvaru starp laikmetiem un dažādām klausītāju auditorijām. Neskatoties uz to, ka visi dalībnieki ir mūziķi ar augstāko muzikālo izglītību, grupa nefiksē savus skaņdarbus ierastā nošu rakstā, vienmēr atstājot vietu brīvai improvizācijai.
Jauna dalībnieka atnākšana paplašināja arī koncertu ģeogrāfiju. Laikā no 2013. līdz 2014. gadam Piano Voice Beat un Piano Beat Duo vairākkārt uzstājās Daugavpilī, tai skaitā Daugavpils Universitātes Mūzikas un Mākslas fakultātē, Daugavpils Vienības Namā un viesnīcā Park Hotel Latgola, koncertā “Džeza noskaņās”.
Pašlaik pienākumi grupā sadalīti sekojoši – Gļebs Beļajevs sacer mūziku un izpilda to uz klavierēm, Pāvels Račiks atbild par kahona partiju, demo ierakstiem un grupas vizuālo tēlu (foto), Madara Ivane dzied balss partiju, savietojot to ar menedžera darbu.
Piano Beat Duo un Piano Voice Beat ir divi patstāvīgi projekti, kas bieži uzstājas uz vienas skatuves.
Piano Beat Duo radās 2009. gadā Rīgā, Latvijā, kā klasisko pianistu Gļeba Beļajeva un Pāvela Račika eksperimentāls radošs duets. Tajā laikā abi studēja Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas Akadēmijā. Sākumā viņi mēģināja spēlēt kopā dažādos stilos - džezs, blūzs, folks, latino, minimālisms un pat dodekafonija. Par pamatinstrumentiem kalpoja klavieres un dažādas perkusijas. No 2010. līdz 2011. gadam duets bieži uzstājās dažādos Vecrīgas bāros, piedaloties daudzās džem-sesijās kā arī spēlējot divatā. Šajā laikā par ritmu pamatinstumentu tika izvēlēts kahons. Improvizējot kopā, grupa uzkrāja nepieciešamo materiālu oriģinālkompozīciju radīšanai. Gļebs sacerēja mūziku, Pāvels pieskaņoja ritmus, skaņdarbs tika apspriests un ierakstīts. Tādā veidā Piano Beat Duo izveidoja savu neatkārtojumu klavieru un kahona skanējumu. Oriģināls dueta nosaukums vienlaicīgi ietver gan instrumentu gan sastāva raksturojumu.
Laikā no 2011. līdz 2013. gadam duets koncertēja Rīgā – avangarda mākslas centrā “Totaldobže”, vairākkārt – bārā “Chomsky”, kā arī veidoja programmu ar mākslinieku apvienības “Orbīta” dzejnieku Semjonu Haninu.
Paralēli duets nodarbojās ar video performanču radīšanu, filmējot video skices un saliekot tos kopā ar mūziku. Interesantākie ir psihodēliskais video "The Room", humoristisks "Komunāldzīvoklis" un īsfilma "Psycho" 20. gs. sākuma trillera stilā. Filmēšanas pieredze palīdzēja grupai bagātināt fantāziju un uzkrāt idejas priekš pašu mūzikas video.
Dueta rašanās motivēta ar to, ka katram no dalībniekiem bija kas sakāms ārpus klasiskās mūzikas robežām, ar kuru viņi nodarbojās. Viss sākās ar fantāziju un ideju daudzveidību - iespaidiem no mūzikas, filmām, grāmatām, ainām no dzīves, cilvēku raksturiem utt. Abi nolēma to visu apvienot un izteikt mūzikā. Grupas muzikālais stils ir vidusceļš starp klasisko, džeza un estrādes mūziku. Tas ir pietiekami mūsdienīgs, lai meklētu iespaidus pilsētas dzīves ritmos, elektroniskajā deju mūzikā, dažādos metāla stilos un industriālajos trokšņos, tajā pašā laikā apvienojot to ar džeza, klasikas ietekmi un tautas mūzikas citātiem. Grupas filozofija ir uzkrāto akadēmisko zināšanu apvienošana ar mūsdienu tēliem. Abi uzskata, ka ir jārunā mūsdienu auditorijai saprotamā valodā, tajā pašā laikā nezaudējot interesi nopietniem klausītājiem.
2013. gadā abi mūziķi nolēma bagātināt sastāvu. Uz mēģinājumu tika uzaicināta dziedātāja Madara Ivane. Vokāla parādīšanās grupā deva impulsu attīstībai jaunā virzienā. Tā palīdzēja bagātināt izteiksmes līdzekļus, ka arī koncentrēt klausītāju uzmanību uz dziedātāja kā grupas centrāla tēla. Lai saglabātu grupas nosaukuma atpazīstamību, vienlaikus norādot uz jaunā dalībnieka parādīšanos, nosaukums tika nedaudz izmainīts uz Piano Voice Beat. Grupas muzikālajā stilā uzsvars tika likts tieši uz folkmūziku. Galvenā ideja ir veidot oriģinālkompozīcijas ar tautasdziesmu vārdiem, tadējādi tautasmūzikai skanot mūsdienīgi. Apdarēm tiek izmantotas gan klasiskas, gan mūsdienīgas tehnikas, lai izvairītos no stereotipiem un saglabātu līdzsvaru starp laikmetiem un dažādām klausītāju auditorijām. Neskatoties uz to, ka visi dalībnieki ir mūziķi ar augstāko muzikālo izglītību, grupa nefiksē savus skaņdarbus ierastā nošu rakstā, vienmēr atstājot vietu brīvai improvizācijai.
Jauna dalībnieka atnākšana paplašināja arī koncertu ģeogrāfiju. Laikā no 2013. līdz 2014. gadam Piano Voice Beat un Piano Beat Duo vairākkārt uzstājās Daugavpilī, tai skaitā Daugavpils Universitātes Mūzikas un Mākslas fakultātē, Daugavpils Vienības Namā un viesnīcā Park Hotel Latgola, koncertā “Džeza noskaņās”.
Pašlaik pienākumi grupā sadalīti sekojoši – Gļebs Beļajevs sacer mūziku un izpilda to uz klavierēm, Pāvels Račiks atbild par kahona partiju, demo ierakstiem un grupas vizuālo tēlu (foto), Madara Ivane dzied balss partiju, savietojot to ar menedžera darbu.
Piano Beat Duo un Piano Voice Beat ir divi patstāvīgi projekti, kas bieži uzstājas uz vienas skatuves.